Je homepage is de etalage van je website.
Die zit dus maar beter goed in elkaar.
Maar wat zet je nu best op de homepage van je website?
Begin alvast niet met “Welkom op mijn website”.
Vertel gewoon wat je doet, wie je bent, welke meerwaarde je biedt, wat je klanten over je zeggen en zorg voor een duidelijke call-to-action.
En schrijf in mensentaal. Je komt echt niet beter over als je er wat moeilijke woorden tussengooit.
Simple as that!
Niemand houdt van tijdverlies. Ook je websitebezoekers niet.
Als je niet in een paar seconden duidelijk kan maken wat jij voor je websitebezoekers kan betekenen, dan ben je ze mogelijk al kwijt. Een gemiste kans!
Val met de deur in huis en maak meteen duidelijk wat je doet, wie je bent en hoe jij het verschil kan maken.
Combineer die zaken liefst gewoon bovenaan je homepage. Zo weet je bezoeker in één oogopslag wat hij van jou mag verwachten.
Prop je homepage niet vol met alle mogelijke info waar je aan denkt.
Je homepage is een overzichtspagina van waaruit bezoekers kunnen doorklikken naar achterliggende pagina’s.
Hou het overzichtelijk en clean. Een duidelijke menubalk is cruciaal om je bezoekers wegwijs te maken.
Je mag zeggen wat je wil op je website. Het zal nooit zoveel vertrouwen scheppen als wat een klant over jou zegt.
Durf je klanten dan ook actief te vragen of ze kort een review over jullie samenwerking willen schrijven en zet dit op je homepage. Zo schep je meteen vertrouwen bij je websitebezoekers.